8 listopada w Filii nr 32 odbyło się szkolenie dla bibliotekarzy Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Hieronima Łopacińskiego w Lublinie i bibliotekarzy z powiatu lubelskiego w ramach projektu „(Nie)typowy bibliotekarz - cykl szkoleń dla pracowników bibliotek publicznych”, który uzyskał dotację Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w programie Partnerstwo dla książki. Szkolenie pt.„Jak uczyć dorosłych? Efektywne warsztaty krok po kroku – metodologia i narzędzia pracy edukatora” poprowadziła Alicja Menet.

 

Podczas szkolenia uczestnicy zapoznali się z metodologią uczenia dorosłych i narzędziami pracy trenerskiej. Dowiedzieli się, jak zaprojektować efektywne i angażujące szkolenia i warsztaty. Nauczyli się też, jak dobrze rozpocząć spotkanie i zintegrować grupę, rozpoznać potrzeby i oczekiwania uczestników czy zaprojektować poszczególne etapy spotkań, aby były angażujące. Uczestnicy poznali także techniki szkoleniowe oraz dowiedzieli, w jaki sposób udzielać informacji zwrotnej i jak moderować dyskusję.

Alicja Menet jest trenerką kompetencji miękkich, tutorka, działaczką społeczną oraz twórczynią programu "ObudźMY Miasto!”. Z wykształcenia dyplomowaną doradczynią kariery oraz doradczynią personalną. Ukończyła liczne kursy z zakresu zarządzania projektami, tutoringu czy mediów społecznościowych. Aktualnie studiuje Kognitywistykę oraz Retorykę stosowaną na studiach II stopnia w Lublinie. Współpracowała z wieloma instytucjami kultury i organizacjami pozarządowymi, szczególnie w zakresie pracy z młodzieżą, pracy edukatora, realizacji projektów kulturalnych - m.in. z Krośnieńską Biblioteką Publiczną, Biurem Wystaw Artystycznych w Krośnie, Centrum Aktywności Młodzieży w Krośnie, Fundacją ViArt, Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury - państwowego funduszu celowego.

Obok siebie stoją trzy kobiety
W półkolu siedzą uczestnicy szkolenia
Kobieta w kwiecistej spódnicy czyta z tablicy
Przed uczestnikami stoi kobieta w kwiecistej spódnicy
Zbliżenie na jedną z uczestniczek szkolenia
Widok uczestników podzielonych na grupu, siedzących na podłodze
Zbliżenie na jedną z grup
Inna grupa uczestników
Uczestniczka z długimi włosami zapisuje myśl na kartonie
Widok pracującej na podłodze grupy
Zbliżenie na inną uczestniczkę w trakcie wypowiedzi
Cztery kobiety prezentują układ ruchowy do piosenki
Uczestniczka grupy przekazuje swoją wiedzę
W rzędzie stoją uczestniczki i wzajemnie zaplatają sobie warkocz
Na krzesłach siedzą trzy kobiety odwrócone do siebie twarzami
Dwie kobiety siedżace na krzesłach i prowadzące rozmowę
Zbliżenie na dłonie zapisujące informację