17 października w Filii nr 32 odbyło się trzecie szkolenie dla bibliotekarzy Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Hieronima Łopacińskiego w Lublinie i bibliotekarzy z powiatu lubelskiego w ramach projektu „(Nie)typowy bibliotekarz - cykl szkoleń dla pracowników bibliotek publicznych”, który uzyskał dotację Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w programie Partnerstwo dla książki. Szkolenie pt. „Książki dziadków, książki dzieci, książki wspólne – trzy płaszczyzny budowania relacji międzypokoleniowych przez literaturę dziecięcą” poprowadziła Małgorzata Centner-Guz - wykładowczyni w Katedrze Wczesnej Edukacji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Warsztaty zostały podzielone na część teoretyczną oraz praktyczną. W części teoretycznej prowadząca określiła istotę integracji międzypokoleniowej oraz znaczenie książki w rozwoju dziecka i budowaniu relacji międzypokoleniowych. W części metodycznej uczestnicy szkolenia poznali sposoby wykorzystania starszych tekstów literackich i współczesnych książek dziecięcych w budowaniu relacji między pokoleniami, wśród nich: wspólne czytanie i oglądanie wybranych utworów, a także podejmowanie aktywności zabawowej, umysłowej oraz plastycznej dzieci i dorosłych. Szkolenie wzbogaciło uczestników w umiejętność angażowania dwóch pokoleń w działania, które przynoszą obopólne korzyści - poznawanie siebie nawzajem, odkrywanie swoich umiejętności, zainteresowań, potrzeb, a przede wszystkich wzmacnianie więzi poprzez wspólne doświadczanie radości z kontaktu z literaturą i książką.

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury - państwowego funduszu celowego.

 

Obok siebie stoją trzy kobiety
Na krzesłach siedzą uczestnicy szkolenia
Zbliżenie na przemawiającą V-ce dyrektorkę Biblioteki
Na ścianie wyświetlana plansza prezentacji
Uczestnicy siedzą na krzesłach w kole, między nimi na środku , na podłodze przyklękła prelegentka
Instruktorka siedzi na podłodzę, przed nią materiały dydaktyczne
Instruktorka prezentuje książkę dziecięcą
Wykonane na zajęciach z dziećmi element dydaktyczny
Prelegentka prezentuje inne materiały dydaktyczne
Pokaz, jak z ręcznika zrobić misia
Prezentacja książki bez obrazków
Prezentacja słownika z wyciętych liter
Prelegentka układa kolejne materiały do przeprowadzenia zajęć z dziećmi